Någon där ute...

...i Skellefteå som kan ta på sig rollen att vara LILLASYSTER åt Pia för ett tag medan jag bor här?

Kriterier:

-Du ska va lika bra som mig på att ta hand om henne. Skjutsa till sjukhus och ta hand om när hon kommer därifrån. Även vid minsta lilla förkylning ska det tas om hand om.
-Lika rolig att umgås med som jag
-Inte vara längre än 1,54 meter och inte ha större fötter än 37 så ni kan låna kläder och skor sins emellan
-Vara linslus och tycka att spegeln är det mest nödvändiga man kan ha i sitt hem
-Mysa (fast bara ibland)
-Äta frukostar tillsammans med supersmarriga Smoothies
-Äta dom övriga måltiderna tillsammans också. Ibland även skräpmat (söndagar oftast av begripliga själ)
-Sjunga tillsammans med henne i bilen. (du får däremot inte va bra på att sjunga)
-Gå ut och dansa


Just nu är jag VÄRDELÖS som syster, som bara sticker iväg till Stockholm just samtidigt som storasyrran upplever den stora knäoperationen och får sitta hemma själv om dagarna och göra ingenting.

Så du som vill ta på dig rollen som MIG, hör av dig!
Men du får inte va alltför bra. För jag vill ju att hon ska vilja ha tillbaka sin riktiga syrra sen också.

För när jag väl är hemma så är jag en Skitbra syrra faktiskt. Och det är hon med. Den absolut bästa!


Kommentarer
Postat av: Pia

Ja, Maya...

jag saknar dig massor och en suppleant hade kanske inte varit helt fel. Men jag tror det kommer att bli väldigt väldigt svårt att hitta nån som passar.



Sen så är du ju inte helt värdelös.

Värdelösare än vanligt, men mycket bättre än många av mina andra vänner. För du RINGER ju faktiskt!



Och så får jag ju en liten glimt av glassarlivet i storschtaaan. :)



Men det är klart... hade du bott kvar på andra sidan lekparken så hade jag ju lätt kunnat komma och hälsa på dig.



Men jag får satsa på att försöka komma till sthlm snart i stället.



Puss puss på dig, lill-frasse! ;)

2008-09-29 @ 01:04:46
URL: http://piabur.blogg.se/
Postat av: Frida

Man blir faktiskt lite avis på denna syskonkärlek när man läser eran blogg... =) Vill också ha syskon! Kanske jag borde annonsera efter någon som vill ställa upp som mitt syskon =) Ska fundera på saken.

Roligt att följa ännu en bra blogg iaf!

2008-09-30 @ 10:33:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0